שימוש בספוטים בחלל קטן

אחד מהאתגרים הגדולים ביותר איתם מתמודדים מעצבי פנים רבים הוא עיצוב של חללים קטנים. כאשר מדובר בחדר קטן יחסית, נדמה שכל אלמנט הנמצא בו משפיע על מראהו וגורם לו להיראות צפוף וקטן אפילו יותר. עם זאת, באמצעות שימוש נכון בתאורה ניתן ליצור אשליית מרחב ולתת לכל חלל קטן מראה מרווח ונעים.

יצירת אשליית מרחב בעזרת תאורה נכונה
באופן טבעי ככל שחלל חשוך יותר כך הוא נראה צפוף יותר ולהפך – ככל שהחדר מואר יותר כך הוא נראה גדול יותר. מכאן שחשיבותה של הארת חללים קטנים היא גדולה, בין אם מדובר בתאורה טבעית ובין אם מדובר בתאורה מלאכותית. על מנת לשטוף את חלל החדר באור, עלינו לבחור בתאורה בהירה בגוון חמים (צהבהב או ורדרד) אשר ידמה עד כמה שניתן לאור טבעי. את גופי התאורה עלינו למקם במיקום יעיל מבחינה אסטרטגית, כך שיאיר איזורים נרחבים ככל האפשר ושלא יצור הצללות מיותרות שאינן חינניות ואינן תורמות לאשליית המרחב. אזורים מוצלים מסתירים חלקים מהחדר ומייצרים תחושה של צפיפות ולכן עלינו להימנע מהם.

יתרונות השימוש בספוטים בחלל קטן
כמו שאר האביזרים והרהיטים, כך גם גופי התאורה תופסים מקום ונפח בחלל החדר ומקשים על יצירת תחושת מרחב נינוחה. מכאן שרצוי לבחור בגופי תאורה קטנים יחסית, או לשדרג את מראה החדר באמצעות ספוטים שקועים. ספוטים הם למעשה גופי תאורה שכל חלקיהם שקועים בתוך התקרה או הקיר אליהם הם מחוברים, כך שאינם תופסים מקום בחלל ובנוסף מאירים בצורה רחבה אופקית או אנכית. ספוטים מאפשרים הארה רחבה של החדר וגורמים לו להיראות גדול יותר ומעוצב היטב. מיקום הספוטים בצורה נכונה לאורך הקיר ובתוך התקרה יסייעו ביצירת אשלייה שהחדר גדול בהרבה מגודלו בפועל. מומלץ להתקין עמעם שיאפשר לווסת את כמות האור ולכוון את התאורה בהתאם לאווירה הרצויה – שינה, אירוח, קריאה ועבודה וכדומה. חללים קטנים מצריכים גופי תאורה קטנים המעניקים מראה מוקפד ומעוצב, ויש להימנע מגופי תאורה גדולים דוגמת שנדליר או גופי נורה עומדים בעלי נפח רב.

כיצד לבחור ספוטים? 
כאמור, ספוטים נתפסים כפיתרון אלגנטי, אסתטי, נוח ויעיל ועל כן הם נפוצים מאוד בדירות קטנות, בבתי קפה ובחדרי אירוח. ספוטים מתאימים לשיקוע בתקרות וקרניזים מגבס, ובנוסף הם ניתנים לשיקוע גם בתוך תקרת בלוקים אך לשם כך יש להכניס קופסת בטון אל תוך התקרה בזמן השיפוץ. כדי לתרום ליצירת תחושת מרחב, מומלץ לבחור ספוטים עם מסגרת דקה או כאלו הבנויים מגבס. לספוטים מעוצבים אלו יתרונות רבים ומשמעותיים – החל מהעובדה שהם צבועים בצבע הקיר ולפיכך מתמזגים איתו באופן טבעי והרמוני, דרך העובדה שאינם גורמים לעומס אופטי של צבעים וגווני תאורה וכלה בכך שאינם תופסים מקום בחלל החדר. בכך, ספוטים מאפשרי להאיר את החדר בצורה יעילה וממוקדת, תוך ניצול אופטימלי של החלל וקירות החדר.

גופי תאורה שקועים זכו להצלחה רבה בשנים האחרונות ותפסו את מרכז זירת התאורה הן בקרב לקוחות פרטיים והן במגזר העסקי. היתרונות הרבים הגולמים בגופי תאורה אלו, לצד מחירם האטרקטיבי, הפכו אותם לאופציה המועדפת על רבים מן מעצבי הפנים, האדריכלים והקבלנים. עד לא מזמן, מרבית הספוטים כללו נורות הלוגן דקורטיביות אך אלו היו בעלות צריכת חשמל גבוהה ואורך חיים קצר יחסית. עם כניסתן של נורות הלד החסכוניות והעמידות לשוק, שילובן בגופי תאורה שקועים היה מן ההכרח. ואכן כיום, הטכנולוגיות המתקדמות והאפשרות לשלב בספוטים גם נורות חסכוניות דוגמת נורות לד, הפכו אותן גם להזדמנות לשמירה על סביבה ירוקה ולצמצום צריכת האנרגיה והוצאות החשמל.

בואו לבקר באולם התצוגה שלנו והתרשמו ממגוון גופי תאורה מדהימים!

אולם התצוגה שלנו ממוקם במושב אחיסמך, שבעת המינים 70
שעות פתיחה: ימים א'-ה' 09:00-18:00, יום ו' וערבי חג 09:00-12:00
טלפון: 08-9211151

ייעוץ עם מומחה

לשיחת ייעוץ והצעת מחיר חייגו עכשיו
או השאירו פרטים:

אודות IMD Lighting

חברת I.M.D LIGHTING נוסדה בשנת 2004 על ידי אילן ומלי בנעזרי.
החברה המשפחתית, הפכה תוך זמן קצר למצליחה בתחומה, ומכל רחבי הארץ מגיעים לקוחות המחפשים אחר גופי תאורה ייחודיים ואיכותיים.
האווירה בחנות היא חמה ומשפחתית, ולבעלי המקום, אשר צברו ניסיון רב בתחום, של למעלה מ- 20 שנים, עצות מועילות רבות לקהל הלקוחות.

מאמרים נוספים

ייעוץ עם מומחה
לשיחת ייעוץ והצעת מחיר חייגו עכשיו
או השאירו פרטים:
This form is currently undergoing maintenance. Please try again later.
×

עגלת קניות