מהי התאורה המחמיאה ביותר לצילום?

המילה Photography מורכבת מפוטו (אור) וגרפוס (רישום). ואכן, בעת הצילום אנו למעשה "רושמים את האור". האור הוא הבסיס לכל צילום אשר שימוש נכון בו יכול לייצר תמונות מדהימות ולחילופין, שימוש לא נכון באור עלול להרוס צילומים פוטנציאליים. קל להבחין בין סוגי התאורה השונים, אך פחות קל לדעת כיצד לנצל את סוג התאורה לטובת התמונה שאנו רוצים לצלם. 

לתכנן את הצורה בה מוארים האובייקטים המצולמים

ניתן לומר כי שלוש התכונות המסווגות את האור בכל הנוגע לצילום הן צבע, בהירות וניגודיות. צלם אשר מודע לרכיבים אלו ויודע כיצד להשתמש בהם לטובתו – יצליח להוציא צילום טוב ומחמיא. חשוב להבין כי כדי ליצור תנאי תאורה אידיאליים לתמונה, לא תמיד ניתן להסתפק בתאורה הטבעית הקיימת באותו רגע נתון. לכן, ברגע שתנאי התאורה הטבעית בעייתיים או בין אם רוצים לייצר אווירה מוסיימת באמצעות תאורה, צלמים רבים יבחרו להוסיף מקורות תאורה מלאכותיים על מנת לשלוט בתנאי האור ובתוצאות התמונה.

תאורה מלאכותית והשפעותיה על הצילום
תאורה מלאכותית לצילום היא שם כולל לכל מקורות האור השונים אותם יכול הצלם להוסיף לתאורה הטבעית הקיימת כגון: נורת הלוגן, להט, לד, ניאון, נר או פלאש. הצלם שולט באופן יחסי בתאורה המלאכותית ויכול לבחור האם תהיה מפוזרת או מרוכזת, וכן לשלוט בעוצמת האור של מקור התאורה.
באמצעות תאורה מלאכותית הצלם יכול למעשה לשלוט בפרמטרים המרכיבים את הצילום, לתכנן את הצורה בה מוארים האובייקטים המצולמים ואילו צבעי תאורה יהיו בתמונה. תאורה נכונה תעניק פרשנות אישית לתמונה ותוסיף נופך אומנותי לצילום.

מכיוון שהתאורה היא הפרמטר החשוב והמשפיע ביותר על הצילום, עלינו להיות מודעים היטב למקורות התאורה המלאכותית הקיימים, ללמוד את מאפייני האור שהם מספקים, להיות מודעים לצבע האור ולהבין את הדרך בה הם ישפיעו על התוצאה הסופית של התמונות. כאמור, לתאורה מלאכותית ישנם יתרונות המאפשרים שליטה רבה על התוצאה הסופית של התמונה, ובכדי למקסם את היתרונות הללו עלינו לדעת כיצד לקבוע את אופי הצילום באמצעות מיקום גופי התאורה השונים ביחס לאובייקטים המצולמים, מקור האור, כמות התאורה בה בוחרים להשתמש ומיקום גופי התאורה ביחס אחד לשני.

מצב של אור רך

ארבעת המצבים הקלאסיים של תאורה
למושג 'אור' אנו מתייחסים בעגה המקצועית בדרך כלל במושגים של אור רך או קשה. מקורות אור ישירים כגון השמש או מנורות של מצלמות וידאו ייחשבו לאור קשה. או משתקף או תאורה מפוזרת יחשבו לאור רך. לרב נשתמש באור קשה לתאורה דרמטית, אך בעת הצורך גם אורות קשים ניתן לרכך באמצעים שונים כגון מסנני משי או רשתות ריכוך. גישות הצילום הקלאסיות מונות כיום 4 מצבים שונים בהם ניתן להאיר אובייקטים מסויימים:

אור מפתח (Key) –  התאורה המרכזית על האובייקט, אשר לרב תוצב מצידו האחד של האובייקט ומעט כלפי מעלה.

אור מילוי (Feel) – תאורה זו מהווה דרך לרכך את אור המפתח על ידי פיזור האור וממתנת את התחושה הדרמטית. אולם בצורה זו הקווים של הדמות המצולמת הופכים לפחות חדים ומוגדרים.

אור אחורי (Back Light– מטרת האור האחורי הוא ולהוסיף תחושה של עומק וצבעים לסצנה באמצעות הדגשת האובייקט מאחור. האור האחורי ימוקם רחוק מהעין, מעל או מתחת לאובייקט, וכך למעשה יצור הילה מסביב לדמות.

אור Setting – תאורה מסוג זה נועדה להאיר רקע, או לבטל כל צל שנוצר על ידי האובייקט כתוצאה מאור המפתח.

החיסרון באור טבעי הוא השינוי המתמיד שלו משעה לשעה. לכן בעת צילום לא ניתן להשתמש במקור האור הטבעי במקור או יחיד משום שהוא מגביל אותנו. באמצעות תאורת סטודיו נכונה ניתן להעלים את החיסרון של האור הטבעי באמצעות שימוש ממוקד, ייעודי ומידתי בתאורה נכונה. על ידי שימוש מושכל בשלושת הסוגי םהעיקיים של מקורות אור המקובלים בסטויו מקצועי: תאורה מרוככת, תאורה מוחזרת ותאורה טבעית – ניתן להעצים אפקטים ויזואליים ובין היתר גם לייצר אור שיראה "טבעי" על ידי משחקי ניגודים בין אור וצל ואפקטים נוספים של עריכה מקצועית.

בואו לבקר באולם התצוגה והתרשמו ממגוון גופי תאורה משגעים לכל מטרה!

אולם התצוגה שלנו ממוקם במושב אחיסמך, שבעת המינים 70
שעות פתיחה: ימים א'-ה' 09:00-18:00, יום ו' וערבי חג 09:00-12:00
טלפון: 08-9211151

ייעוץ עם מומחה

לשיחת ייעוץ והצעת מחיר חייגו עכשיו
או השאירו פרטים:

אודות IMD Lighting

חברת I.M.D LIGHTING נוסדה בשנת 2004 על ידי אילן ומלי בנעזרי.
החברה המשפחתית, הפכה תוך זמן קצר למצליחה בתחומה, ומכל רחבי הארץ מגיעים לקוחות המחפשים אחר גופי תאורה ייחודיים ואיכותיים.
האווירה בחנות היא חמה ומשפחתית, ולבעלי המקום, אשר צברו ניסיון רב בתחום, של למעלה מ- 20 שנים, עצות מועילות רבות לקהל הלקוחות.

מאמרים נוספים

ייעוץ עם מומחה
לשיחת ייעוץ והצעת מחיר חייגו עכשיו
או השאירו פרטים:
This form is currently undergoing maintenance. Please try again later.
×

עגלת קניות